Opname met overnachting

Wordt u binnenkort opgenomen in het ziekenhuis?

Lees de info hiernaast over de voorbereiding van een opname goed door. Het bevat nuttige informatie over wat u vooraf in orde moet brengen.

Bij uw inschrijving moet u een opnameverklaring ondertekenen. Hiermee legt u uw kamerkeuze en de bijhorende supplementen vast.

Hebt u nog vragen, neem dan gerust contact op met de verpleegafdeling.

Aanmelden

  • Wij verwachten u de dag van de opname op het afgesproken tijdstip aan de Inschrijvingsbalie in het hoofdgebouw van Campus Mariëndal.
  • Voor een opname op de afdeling Acute Geriatrie of PAAZ, moet u zich aanmelden bij de balie op Campus St.-Jan.

Bekijk route in het ziekenhuis naar Inschrijvingen Campus Mariëndal
Bekijk route in het ziekenhuis naar Inschrijvingen Campus St.-Jan

Inschrijven

  • U ontvangt bij uw inschrijving een opnameverklaring waarop u uw kamerkeuze moet bevestigen. Lees het formulier goed. Dit document bevat financiële informatie over supplementen.
  • Voor een eenpersoonskamer worden supplementen aangerekend.

Opnamegesprek

Op de afdeling wordt u ontvangen door een verpleegkundige en krijgt u informatie over het verdere verloop van uw verblijf. De verpleegkundige vraagt onder andere naar uw medicijngebruik, dieet en eventuele allergieën.

Identificatiebandje

De veiligheid van onze patiënten is een topprioriteit in ons ziekenhuis. De inschrijvingsmedewerker zal bij uw opname een polsbandje met uw persoonsgegevens aanbrengen. Het is van groot belang dat u altijd uw identificatiebandje draagt. Zo weet elke zorgverlener wie u bent en worden vergissingen vrijwel uitgesloten.

Op uw kamer vindt u een kaartje met tips wat u zelf kunt doen om uw verblijf zo veilig mogelijk te maken.

Hoe werken wij samen aan patiëntveiligheid in ons ziekenhuis?

Maaltijden

De maaltijden worden op vaste tijdstippen gebracht:

  • ontbijt rond 8 uur
  • middagmaal rond 12 uur
  • avondmaal rond 17 uur.

De afdelingsmedewerker helpt u bij uw menukeuze. Als u een dieet moet volgen, geeft een diëtist u de nodige uitleg.

Begeleiding en ondersteuning

Een ziekenhuisopname brengt vaak heel wat vragen met zich mee die verder reiken dan de medische en verpleegkundige zorg. Die ondersteuning hebben we samengebracht in een dienst Patiëntenbegeleiding. We proberen op die manier de zorg en de begeleiding zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen.

Waarvoor kunt u terecht bij de dienst Patiëntenbegeleiding? 
Contactgegevens dienst Patiëntenbegeleiding

Rooming-in

Uw partner of mantelzorger kan onder bepaalde omstandigheden bij u op de kamer overnachten (opklapbed). We vragen u om dit met uw verpleegkundige te bespreken. Ook maaltijden zijn mogelijk. De rooming-in wordt aangerekend via de ziekenhuisfactuur.

Meer info over kostprijs rooming-in

Telefoon

Alle kamers in het ziekenhuis hebben een telefoontoestel. Vraag bij uw inschrijving een persoonlijke code, als u extern wilt bellen. Uitgaande telefoons worden via uw ziekenhuisfactuur aangerekend. Binnenkomende oproepen en interne telefoontjes in het ziekenhuis zijn uiteraard gratis.

Ook zonder code bent u altijd in uw kamer telefonisch bereikbaar. Het nummer is als volgt samengesteld:

  • Campus Mariëndal: 016 80 9. .. + het nummer van uw kamer
  • Campus St.-Jan: 016 80 3. .. + het nummer van uw kamer

Draadloos internet

Tijdens uw verblijf hebt u gratis toegang tot draadloos internet. Hiervoor kunt u een WIFI toegangscode aanvragen aan de onthaalbalie in de inkomhal.

Rolstoelen

Aan de hoofdingang van de campussen staan rolstoelen ter beschikking. Met een muntstuk van 1 of 2 euro als waarborg kunt u hiervan gebruik maken.

Pedicure

  • U kunt tijdens uw verblijf gebruik maken van de service van een zelfstandige medisch pedicure. Die is op weekdagen beschikbaar in de voormiddag, van 8.30 tot 12.15 uur.
  • U kunt een afspraak maken via uw verpleegkundige of telefonisch in de voormiddag via (016 80) 97 87 (Campus Mariëndal), (016 80) 37 97 (Campus St.-Jan) of 0477 63 00 59.
  • Deze dienst moet u rechtstreeks aan de medisch pedicure zelf betalen, cash of met bankkaart. Ze wordt dus niet verrekend via de ziekenhuisfactuur.

Kapper

Bij een langdurig verblijf kan, als u dit wenst en uw thuiskapper die service aanbiedt, uw thuiskapper in het ziekenhuis langskomen. We vragen u om dit af te spreken met de verpleegkundige.